Friday, May 21, 2010

Rim Vespa 150.

Seperti yang telah disebutkan dalam posting yang sebelum ini Rim untuk Vespa 150 ini memang unik dan berbeza dengan rim-rim vespa keluaran selepas tahun 1966 iaitu Vespa Super dan juga Vespa S (Vespa Sprint). Rim Vespa 150 menarik kerana terdapat dibahagian tengahnya masih lagi terdapat bahagian rim dan tidak seperti keluaran selepas tahun 1966 yang mana bahagian tengahnya adalah hub.

Rim untuk vespa 150 juga lebih mudah untuk diceraikan sekiranya tayar mengalami kebocoran kerana dengan hanya membuka skru dan menolak bahagian tengah yang mengikat 4 skru hub tersebut maka rim tersebut telah boleh diceraikan dan tiub untuk tayar boleh digantikan.

Apa yang menariknya, hub belakang Vespa 150 ini masih lagi merupakan hub gantian asli daripada Itali (Alat Ganti Tulen Itali) yang berjenama PA atau Pridieri & Abbate (untuk melawat laman PA anda boleh klik disini http://www.predierieabbate.it/inglese/inglese.php ). Setelah rim ini di buang cat lamanya, maka proses untuk mengecat rim ini dengan warna yang sama dengan warna badan vespa 150 juga akan bermula.

No comments:

Post a Comment