Friday, May 21, 2010

Ini Bukan Vespa Saya

Hari ini aku berkunjung lagi ke Markas Pudu Spray, tempat Ah Ching dan Ah lek (disebut Alex) merancang untuk menguasai dunia (dunia spray motor klasik). Dengan senyuman petang Ah Ching menyuruh aku menilai hasil kerjanya yang terbaru, ya! ini bukan motor aku, Vespa Super ini kepunyaan orang lain dan telah menghantar ke Pudu Spray untuk dicat. Pemiliknya tidak membuang cat lama badan vespa ini, dan Ah Ching hanya menyapukan paint remover sahaja untuk menanggalkan lapisan atas cat lama vespa ini, namun begitu hasilnya bolehlah dianggap memuaskan walaupun catnya kelihatan sedikit tebal akibat cat dan simen lama yang tidak dibuang terlebih dahulu. Menurut Ah Ching, "ini orang mahu cepat la, mesti buat kasi cepat, kalau saya mahu buang itu cat lama, mesti kena tambah duit lagi banyak wooo!". Bergantunglah kepada kemampuan masing-masing, namun pada aku, sekiranya cat lama tidak dibuang, maka permukaan badan yang dispray dengan cat akan kelihatan sedikit tebal, namun dengan kepakaran Ah Ching, tulang temulang dibadan Vespa Super ini masih lagi kelihatan!. Satu perkara lagi adalah Ah Ching telah membuat garisan di dada Vespa Super itu dengan Cat dan bukan dengan Sticker! untuk Vespa Super ini saya hanya boleh memberikan Ah Ching 75/100 sahaja, ok lah tu sekurang-kurangnya beliau mendapat B!

No comments:

Post a Comment