Sementara menunggu enjin disiapkan oleh Vespa Empire, aku mengambil kesempatan yang ada untuk mengilatkan semula bahagian-bahagian yang telah pudar kilatnya. Antaranya adalah penutup gear box, penutup carburator dan juga penutup silinder/block enjin vespa, semua benda ini bukanlah di "chrome" semula tetapi barang-barang lama yang dikutip dan dikilatkan semula bagi menjimatkan perbelanjaan restorasi Vespa 150 ini, bak kata orang tua-tua "selagi boleh pakai, jangan dibuang".
Thursday, July 8, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Good job bro... keep on updating.
ReplyDeleteNie nak tanya sket, mana lagi elok, paint stripper ke sand blasting?
Apa pros & cons. dedua method membuang cat lama nie?
lebih baik sand blasting daripada paint stripping, sebab sand blasting akan tanggalkan corrosion/rust dan seterusnya meninggalkan besi dalam keadaan suci murni bro! i've tried once with my lambretta.
ReplyDelete