Sunday, October 31, 2010

Wiring Dan Cabeling


Kalau enjin bertugas untuk menggerakkan vespa maka wiring dan cabeling pula ibarat nerve atau saraf yang membawa isyarat-isyarat daripada otak keseluruh badan, dan dalam hal ini kabel membawa isyarat daripada penunggang samada memerlukan enjin bergerak, brake berfungsi atau hron berbunyi, proses memasang kabel ini agak rumit kerana perlu memasukkan kabel kedalam lubang yang agak kecil, kemudian setiap kabel perlu dilabel agar kita mengetahui "kabel mana yang sepatutnya pergi kemana". Seperti biasa ahli-ahli RAG iaitu Saudara Wan Kechik dan Matt banyak membantu dalam proses memasukkan kesemua kabel dan wiring ini.

2 comments:

  1. Salam...Sebuah blog yang sangat menarik...Saya baru jatuh cinta dgn Vespa..Minggu lepas baru beli sebiji Super 150 (1974)... Blog tuan sungguh membantu....Mungkin boleh saya menhubungi saudara Rizal utk mengetahui lebih lanjut ttg dunia Vespa dan mendapatkan informasi dimana saya boleh dapatkan alat alat ganti dan accessori sekitar lembah kelang....Email saya nizamadib@gmail.com, facebook: Nizam Ainan Tkasih

    ReplyDelete
  2. terima kasih. saya baca semua post akhirnya. dapat tau sikit2 pasal vespa ni. kalau boleh ceritakan pasal wiring syok sikit.

    ReplyDelete